ابوالفضل قدیانی رهبری جمهوری اسلامی را متهم حملات گازی به مدارس دانست

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی ساکن ایران، روز شنبه ۱۳ اسفند با انتشار بیانیه‌ای حکومت ایران و رهبری آن را به دست داشتن در حملات با گاز سمی به مدارس دخترانه متهم کرد و دلیل آن را «انتقام‌جویی» از جنبش «زن، زندگی، آزادی» دانست.

گزارش‌ها حاکی از تداوم این حملات به مدارس متعددی در شهرهای تهران، شهریار، پاکدشت، کرج، بروجرد، صفادشت، لاهیجان و رشت در آغاز هفته جاری است. با گذشت حدود سه ماه از آغاز این حملات مقامات جمهوری اسلامی می‌گویند که هنوز کسی در این رابطه بازداشت نشده و «سرنخی» به دست نیامده است.

آقای قدیانی اما در بیانیه خود شخص علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را مسئول اصلی در این حوادث نامید و نوشت که او « به گمان باطل خود با فروکش کردن تجمعات خیابانی، فرصتی برای انتقام و تشفی خاطر منحوس خود پیدا کرده و در این راه سلامت و امنیت جسم و روان پیشگامان فهیم و شجاع جنبش زن، زندگی، آزادی را هدف گرفته است».

ادامه حمله گازی به مدارس دخترانه با آغاز هفته؛ تجمع اعتراضی خانواده‌ها در تهران

مقامات و چهره‌های رسانه‌ای جمهوری اسلامی تاکنون روایات متفاوتی از حملات با گاز سمی به مدارس دخترانه ارائه داده‌اند و از جمله ابراهیم رئیسی، رئیس دولت ایران، آن را بدون اشاره به جزییات «توطئه دشمن» نامیده است.

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه همشهری، نیز در رشته توییتی آن را به خود دانش‌آموزان نسبت داده و نوشته که «ریشه این کار در خود دانش‌ آموزان است». او دلیل آن را «تعطیل کردن مدارس» در پی این حملات دانسته و گفته که «ممکن است با واسطه کسی پشت داستان باشد اما تعطیلی مدرسه جز فرهنگ نشاط بوده است.»

اما ابوالفضل قدیانی با فهرست کردن موارد متعددی از نقض حقوق بشر و سرکوب مخالفان و زنان در ایران که جمهوری اسلامی به آن متهم است، این حملات را نیز در راستای «استبداد دینی» و تلاش برای سلطه بر جامعه دانسته است.

او نوشت: «برای همه ما مردم مسجل است که ارتکاب شنیع‌ترین جرائم ‌و جنایات در چارچوب این استبداد دینی رخ داده و تا زمانی که ادامه داشته باشد رخ خواهد داد.»

این بیانیه می‌افزاید: «علی خامنه‌ای همان مجرمی است که بیست و اندی سال پیش سیاهه قتل امضا کرده، مع‌الواسطه نویسندگان و دگراندیشان را کاردآجین می‌کرد و آنگاه آنان را دشمنان نجیب می‌خواند. او همان جنایت‌پیشه‌ زبونی است که انتقام سختش از ارتش آمریکا ترقه‌بازی در عین‌الاسد بود اما در آن سحرگاه شوم با دو موشک، مسافران بیگناه هواپیمای اوکراینی را عامدانه به خاک و خون کشید تا از جسم و جان شریف آنان سپری سازد تا مبادا گزندی ببیند.»

آقای قدیانی با بیان این که « مبارزه با استبداد دینی به آخرین مراحل خود رسیده است» نوشته که اما در این حال «نامردمان» تلاش می‌کنند «آینده ایران را نشانه بگیرند، آتیه‌ای که به خوبی می‌دانند در پی جنبش آزادی‌خواهانه ملت هیچ جایگاهی در آن ندارند جز در پیشگاه دادگاه‌های صالح رسیدگی به جرائم‌شان».

این فعال سیاسی در نهایت تنها راه بهروزی در این شرایط را «عرصه عمومی و خیابان» دانسته و گفته که از هر تجمع و تحصنی که در مخالفت با این ملات برگزار شود حمایت ‌می‌کند، به ویژه تجمع سراسری در تاریخ سه شنبه ۱۶ اسفندماه که معلمان فراخوان آن را داده‌اند.

در پی حملات گازی به مدارس دخترانه در شهرهای مختلف ایران، معلمان قرار است روز سه‌شنبه، ۱۶ اسفند مقابل ساختمان مجلس در تهران و اداره کل آموزش و ‌پرورش در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها تجمع اعتراضی برگزار کنند.

از سویی برخی از خانواده‌ها نیز اعلام کرده‌اند که در صورت ادامه این شرایط از فرستادن فرزندان خود به مدرسه جلوگیری خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *