بیانیه جنبش آذربایجان به مناسبت درگذشت بهرام خان میرلاشاری

هم میهنان، ایرانیان آزاده و تبارمند ایرانزمین،

امروز در سوگ نشسته ایم، در سوگ یک مرد میهندوست، مبارز و آزادیخواه، مردی که تمام عمرش را وقف نبرد با سیاهی کرد و همه تلاشش برای آزادی ایران از چنگ استبداد و دروغ و بی عدالتی بود.
آنچه جوانان و نوجوانان ایرانی باید در مورد روانشاد #بهرام_خان_میرلاشاری بدانند این است؛
ای جوانان و نوجوانان ایرانی، ای دختران و پسران ایرانی، ای کسانیکه دلتان برای ایران می تپد؛

اگر در سال‌های گذشته شاهد بوده اید که اعتراضات در بلوچستان رنگ و بوی #ملیگرایی به خود گرفته است، بخش عظیمی از آن بخاطر راهنمایی ها و اقدامات بهرام خان بوده است.

اگر دیدید که جوانان بلوچ شعار های ملی و ایرانپرستانه را بلند فریاد میزنند، بخاطر وجود و اندیشه بزرگانی همچون بهرام خان بوده است.

اگر دیدید که جوانان بلوچ روی دیوارهای کوچه و خیابان در #زاهدان می‌نوشتند؛ جاوید شاه، بخاطر زحمات بهرام خان بود،

اگر دیدید جوانان #بلوچ جان برکف نهادند و همراه و هم پیمان با بقیه جوانان ایرانزمین و پا به پای هم میهنانشان در سراسر ایران یک خواسته ی واحد را فریاد زدند، بخاطر راهنمایی ها، مشورت ها و حتی دستورات بهرام خان بود.

اگر شنیدید همرزمان خدانور فریاد میزدند؛ از زاهدان تا تهران جانم فدای ایران، به خاطر مردان و زنانی بود که از بهرام خان میرلاشاری و نیاکان فرمند او که سرداران بزرگ ایران و #بلوچستان بودند پیروی می‌کردند.

هم میهنان، شاید برخی از شما برای اولین بار نام ایشان را می‌شنوید اما بدانید و آگاه باشید و در تاریخ ثبت کنید که؛ بهرام خان میرلاشاری همانند پدر پشت و پناه ملت ایران ایستاده بود، وی همواره از همه شما آزادیخواهان ایرانی در هر چهار گوشه کشور عزیزمان حمایت میکرد، بی آنکه خودتان حتی او را بشناسید.

جنبش آذربایجان این چند جمله را در وصف این بزرگمرد می‌نویسد تا همگان آگاه باشند؛ بهرام خان همه جای ایران را ملک خود میدانست، ایشان فقط خان بلوچ نبود، سرباز و سردار ایران بود.

“جنبش آذربایجان برای دمکراسی و یکپارچگی ایران” درگذشت شادروان بهرام خان میرلاشاری را ابتدا به دبیرکل جنبش آذربایجان جناب لهراسب خان شاهسون (که عهد برادری با ایشان بسته بود و اکنون از شدت غم نمی‌تواند بیانیه را تنظیم کند) تسلیت میگوید و سپس به ملت بزرگ و یگانه ایران و بویژه هموطنانمان در #بلوچستان عزیز تسلیت میگوید.

در پایان میخواهیم ایمان داشته باشید که راه ایشان تا آزادی کامل ایران ادامه خواهد یافت.

پاینده ایران
م.الف
معاون دبیرکل جنبش آذربایجان

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *