جمعه های همبستگی، همراه با بلوچستان

 

هم میهنان ارجمند:

بیش از ده ماه است که خیزشی ملی با رهبری جوانان سراسر کشور مبنی بر فروریزی نظام فاسد جمهوری اسلامی پس از قتل مهسا دختر ایران شکل گرفته و حکومت ولایت فقیه را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

این جنبش غرور آفرین که با شعار زن، زندگی، آزادی دستاوردهای گسترده ای داشته و بنابر تحلیل جامعه شناسان، حکومت ولایت فقیه را از مشروعیت انداخته و جمهوری اسلامی دیگر قادر نیست آرمان های دینی و اسلامی خود را در جامعه اعمال کند. رژیم دیکتاتوری قدرت خود را برای کنترل جامعه از دست داده است.

ایرانیان گرامی،

اکثریت مطلق شما یک پرسش کلیدی را در اندیشه دارید و تا زمانی که پاسخ روشن و قابل قبولی برای آن نیابید، حاضر به حضور میلیونی در خیابان نخواهید بود.

آن پرسش این است که؛

اگر جمهوری اسلامی برود، چه کسانی و چگونه بر سرکار خواهند آمد؟

ما نگران سرنوشت کشورمان هستیم، ما حق داریم اینگونه نگران آینده کشورمان باشیم ولی حکومت جنایتکار نیز از همین نگرانی و تامل ما سوء استفاده میکند، چنانچه تاکنون نتوانسته ایم کار را تمام کنیم.

 

اکنون با عقب نشینی مردم و کمرنگ شدن جنبشهای خیابانی، حکومت با گستاخی و تبلیغات گسترده آنرا برای خود پیروزی تلقی می کند! درصورتیکه چندین ماه است بلوچستان به تنهایی بار سنگین این پیکار را بدوش کشیده و چراغ مبارزه آزادیخواهی ملت ایران را روشن نگه داشته است.

شایسته نیست هموطنان بلوچمان را تنها در مقابل حکومت ددمنش و جنایکار قرار بدهیم‌.

 

بنی آدم اعضای یک پیکرند؛ که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار؛  دگر عضوها را نماند قرار

 

بلوچستان پارە تن ایران و عضو عزیزی از اعضای پیکر پاک میهن ما ایران است و نباید تنها و بی پناە در چنگال  خفاشان خونآشام خامنەای رها شود!

این رژیم قاتل و تجاوزگر است و در صورت تنها ماندن هموطنان بلوچ، آنها را سرکوب و دسته دسته اعدام می کند و خواهند کرد.

آیا وجدان ما را بدرد نمی آورد؟ آیا بلوچ ها هم میهنان ما نیستند؟ چطور ممکن است آنها به تنهایی در مقابل این رژیم ایرانستیز و تا دندان مسلح بایستند؟

بلوچستان، هزاران زخم در تن دارد، ۴۴ سال است که حکومت اهریمنی به بهانه اختلاف مذهبی و سنی بودن بر بلوچ ها ظلم مضاعف کرده است،

بلوچ آب ندارد و نان ندارد، در گرمای  بین ۴۰ و ۵۰ درجه در کپر و بیابان مبارزه می کند.

 

ما بعنوان یک ملت یگانه با هزاران سال تاریخ باید همدیگر را پشتیبانی و حمایت کنیم، تنها راه ما همبستگی بوده و اینگونه است که بتوانیم دیو پلید را به درون شیشه انداخته و زندانی اش کنیم.

از این روی پروژه “جمعه های همبستگی” را آغاز و همراه با بلوچستان در روزهای جمعه بین ساعت ۶ تا ۸ شامگاه از خانه های خود بیرون بیاییم و به هر شکل ممکن همبستگی خود را با هم میهنان بلوچ ابراز نمائیم.

بر همه ایرانیان واجب و لازم است که در این پیکار شرکت نمایند و یقین داشته باشند که در سرنوشت ملت ها، هیچ نیرویی به اندازه خود ملت ها تعیین کننده نمی باشد.

پاینده ایران و ملت ایران

  • جنبش آذربایجان برای دمکراسی و یکپارچگی ایران
  • جبهه پایداری بلوچ
  • سازمان دمکراتیک یارسان
  • تاریخ   ۱۱ ژوئن ۲۰۲۳

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *