سازمان بهداشت جهانی خواستار بودجه بیشتر برای کمک به اوکراین شد

سازمان بهداشت جهانی برای حمایت از بخش بهداشت و درمان اوکراین که پس از تهاجم روسیه به این کشور به شدت آسیب دیده است درخواست کمک مالی بیشتر کرد.

هانس کلوگه، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا، روز جمعه ۲۸ بهمن، گفت که اوکراین علاوه بر این که باید دسترسی جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی را تضمین کند، برای اینکه اکنون بتواند به مردمش خدمات سلامت روان و توانبخشی نیز ارائه دهد، به بودجه بیشتری نیاز دارد.

او در یک جلسه خبری آنلاین از شهر ژیتومیر اوکراین گفت: «هدف ما این است که امسال بتوانیم تا ۱۳.۶میلیون نفر را حمایت کنیم. به خاطر همین است که ما درخواستمان برای سال ۲۰۲۳ را به ۲۴۰ میلیون دلار افزایش داده‌ایم – ۱۶۰ میلیون دلار برای اوکراین و ۸۰ میلیون دلار برای کشورهایی که پناهنده [از اوکراین] پذیرفتند.»

کلوگه می‌گوید که در حال حاضر نزدیک به ۱۰ میلیون نفر در اوکراین احتمالاً از بیماری روانی رنج ببرند.

او سیستم بهداشتی اوکراین را، به رغم متحمل شدن ۷۸۰ حمله روسیه به این کشور، «به طرز قابل توجهی مقاوم» توصیف کرد.

اما اوکراین همچنین به وسایل کمک حرکتی بیشتری مثل صندلی چرخدار، برای افرادی که در طول جنگ آسیب‌های جدی دیده‌اند، نیاز دارد.

کلوگه گفت، نظرسنجی سازمان بهداشت جهانی نشان داده است که ۱۰ درصد از مردم اوکراین برای دسترسی به دارو با مشکل مواجه هستند، چرا که یا داروخانه‌ها آسیب دیده و یا از بین رفته‌اند، و یا این که دارو و اجناس و کمک‌های بهداشتی مورد نیاز آنها را در دسترس ندارند.

یک سوم از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، گزارش داده‌اند که دیگر توانایی پرداخت هزینه داروهای مورد نیاز خود را ندارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *