حملات سمی به مدارس؛ وعده رسیدگی وزیر کشور و ادعای کیهان

وزیر کشور در بیانیه‌ای گفت نمونه‌های مشکوکی یافته شده که در آزمایشگاه‌ها در دست بررسی ست. ابوالفضل قدیانی، خامنه‌ای را به دست داشتن در حملات متهم کرد. کیهان مسمومیت‌های سریالی را پروژه‌ “احیای اغتشاشات” خواند.احمد وحیدی، وزیر کشور با اعلام اینکه نمونه‌های مشکوکی در حملات سمی در مدارس شهرهای مختلف ایران کشف شده است، از ادامه بررسی‌های تخصصی در این رابطه خبر داد.

وحیدی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «در اولین فرصت نتایج این تحقیقات که در آزمایشگاه‌های معتبر کشور در دست بررسی است به شهروندان اطلاع داده خواهد شد.»

او همچنین از برگزاری جلسات فشرده با حضور مسئولان و کارشناسان برجسته وزارت‌خانه‌های بهداشت، آموزش و پرورش، دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی خبر داد.

احمد وحیدی با تایید مسمومیت دانش‌آموزان در ۵۲ مدرسه کشور مدعی شده است، اکثریت افراد تحت درمان به صورت سرپایی مرخص و ۲۸ نفر در بیمارستان بستری شدند که تمامی این افراد (جز دو مورد که دارای بیماری زمینه‌ای بودند) در کمتر از دو روز، مرخص شده‌اند.

او از مردم خواسته تا به “عملیات روانی تروریسم رسانه‌ای دشمنان” توجه نکنند.

حملات سمی به مدارس مختلف ایران واکنش برخی از مقامات غربی را نیز در پی داشته است.

روز شنبه ۱۳ اسفند بسیاری از والدین دانش آموزان در مقابل ادارات آموزش و ‌پرورش در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها تجمع کرده و خواستار پیگیری موضوع شدند.

ابوالفضل قدیانی، خامنه‌ای را به حملات سمی به مدارس متهم کرد

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی نیز با انتشار بیانیه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را به دست داشتن در حملات سمی به مدارس دخترانه متهم کرد.

در بخشی از بیانیه قدیانی آمده است: «رهبر جمهوری اسلامی مسئول اصلی این حوادث است. خامنه‌ای به گمان باطل خود با فروکش کردن تجمعات خیابانی، فرصتی برای انتقام پیدا کرده و در این راه سلامت و امنیت جسم و روان پیشگامان فهیم و شجاع جنبش “زن، زندگی، آزادی” را هدف قرار داده است.»

کیهان مسمومیت‌های سریالی را پروژه‌ “احیای اغتشاشات” خواند

روزنامه حکومتی کیهان، مسمومیت سریالی دانش آموزان را “اسم رمزی جدید از جنگ ترکیبی دشمن” خواند.

این نشریه نوشته است: «غرب و پادوهای داخلی برای احیای اغتشاشات اخیر در کشور حالا این موضوع را در دستورکار خود قرار داده‌اند.»

کیهان با حمله به اصلاح‌طلبان نوشت: «با اینکه مقامات قضایی و امنیتی بر نامشخص بودن عوامل مسمومیت‌ها تاکید و اعلام کرده‌اند که پیگیر ماجرا هستند اما مدعیان اصلاحات برای انتقام به‌راحتی مدعی شدند که پشت این ماجرا “یک جریان مذهبی و ضدمدرنیته” است.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *